Lišta je uzamčena
OdemknoutHigh Gravity Brewing je technologie, která pivovarům umožňuje snížit výrobní náklady.
Piva jsou vařená při vyšší stupňovitosti přibližně EPM 16% a po vykvašení mladého piva se pivo ředí na výslednou stupňovitost (obvykle EPM 10% - 12%) pomocí odplyněné vody, přip. sycenou oxidem uhličitým. Menší množství tekutiny na varně a ve spilce sebou samozřejmě nese nižší náklady. Kromě samotného ředění piva je podle mě největší "kámen úrazu" kvašení piva při jeho velké stupňovitosti. Kvasné procesy pak probíhají odlišně a s jinými chuťovými výsledky, a tak vznikají často piva silně prokvašená, chuťově prázdnější, se slabou sladovou chutí a tím i menšími možnostmi při chmelení piva (tzv. europiva). I výčepní 10° a ležácká 12° kvasí jinak. Zředěná 12° chutná jinak, než poctivě uvařená 10°. Přes ujišťování ze strany některých pivovarů má technologie HGB vliv na výslednou chuť piva. Kvasné procesy totiž výrazně ovlivňuje počáteční hustota mladiny (stupňovitost piva). Že se jedná pro české pivo o nevhodnou technologii, možná dosvědčuje i fakt, že zavádění CK tanků vzbudilo sice obavy konzumentů, ale pivovary se víceméně k nové technologii hlásily. Používání technologie HGB se už tak snadno nedozvíme a pivovary tuto informaci rádi nezveřejňují. Smutné je i to, že nová ochranná známka v EU: "České pivo" zahrnuje i piva vyrobená pomocí HGB metody. Lobby velkých značek bohužel udělalo své. Proto nehledě na ochranné známky a ujišťování marketingů pivovarů s pivní pěnou podobnou spíše mořské, důvěřujme více vlastním zkušenostem a stávejme se odběrateli těch pivovarů, u kterých není cena na prvním místě.
728 315 963
Volejte kdykoliv během
Po – Pá v čase 10:00 – 18:00
Rádi Vám pomůžeme s výběrem
piva prostřednictvím e-mailu
přes náš kontaktní formulář.
Staň se 751. fanouškem
Pivních klenotů na Facebooku.
Jednou za měsíc vám budeme posílat zajímavosti a novinky z pivního světa. Stačí jen zadat váš e-mail.
Osobám mladším 18 let alkohol neprodáváme!
„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“