Zatím jste si nevybrali žádné zboží.

Registrace

Zjednodušte si další objednávání, už nikdy nebudete muset vyplňovat kontaktní údaje.
Pouze registrovaný zákazník může získat také trvalou slevu na další nákupy. Registrací do e-shopu souhlasíte s odběrem newsletteru max. 2x měsíčně.




Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Lišta je uzamčena

Odemknout

Hořkost

Jeden z nejdůležitějších aspektů chuti, dosahuje se ho použitím ušlechtilých chmelů.

Hořkost piva je závislá na obsahu izosloučenin chmele, které zahrnují alfahořké kyseliny. Jejich obsah se může u jednotlivých chmelů výrazně lišit. Například tradiční Žatecký poloraný červeňák má obsah alfahořkých kyselin kolem 3 %, hořké americké chmely mohou mít i nad 15 %. Schopnost chmele udělat pivo hořké klesá s teplotou. Proto hořké chemele používáme na začátku chmelovaru a ty aromatické se přidáme na konci, nebo až po hlavním kvašení při takvzaném chmelení za studena.

Hořkost piva se měří v jednotkách IBU nebo EBU (International/European Bittering Unit). Německé weizeny mají většinou pod 15 IBU. České ležáky mají kolem 30 IBU. Britské bittery kolem 40 jednotek hořkosti. Pořádně chmelené IPA mohou mít hořkost i vysoko nad 100 IBU, bývají to ale speciální kousky.

Ačkoliv podíl alfahořkých kyselin a tedy i jednotky hořkosti se dají změřit objektivně, vnímání hořkosti u piva je subjektivní záležitost. Její působení závisí na stupňovitosti i použitých chmelech. Většinou platí, že čím je pivo silnější, tím méně je hořkost výrazná a pokud je její dosažení žádoucí, musíme použít více hořkých chmelů.

Není to to, co jste hledali? Zkuste vyhledat své heslo:

Zákaznická podpora

728 315 963
Volejte kdykoliv během
Po – Pá v čase 10:00 – 18:00

Rádi Vám pomůžeme s výběrem
piva prostřednictvím e-mailu
přes náš kontaktní formulář.

Nebuďte pod obraz!

Jednou za měsíc vám budeme posílat zajímavosti a novinky z pivního světa. Stačí jen zadat váš e-mail. 

  • Naši
    partneři

  • IN TIME
  • British Chamber Of Commerce

Osobám mladším 18 let alkohol neprodáváme!

„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“